Pilates gyakorlatok az egészséges hátért kezdőknek is - online videókl

BLOGLEÍRÁS 1080x430 nasirk (6)

A felső vagy alsó végtagba sugárzó hátfájdalom, a porckorongok sérülése vagy rendellenességei különböző korosztályú emberek gyakori panaszai, és gyakran válnak krónikussá. Fő okuk lehet: mozgásszegény életmód, ülőmunka során a gerinc hosszan tartó megterhelése, elégtelen mozgás vagy helytelen mozgásminták a napi tevékenységek során.

Egyes esetekben azonban veleszületett rendellenességek is állhatnak a háttérben. A legtöbb nehézség azonban könnyen elkerülhetők aktív, rendszeres és helyes mozgással. A gerinc erősítésére szolgáló kiváló minőségű segédeszközök széles választéka is nagy segítség lehet.

A hátgerinc funkciói

Gerincünknek három alapvető funkciója van: védi a gerincvelőt, az emberi test szilárd, mégis rugalmas tartópillére, valamint lehetővé teszi a mozgást. A gerinc szerkezeti eleme a csigolya. Az egyes csigolyák között van egy csigolyaközi porckorong, amely csökkenti a mozgás közbeni ütéseket. A gerincet több rétegben elhelyezkedő izomcsoportok veszik körül. A legmélyebbek rövidebbek, stabilitást és mozgást biztosítanak a gerinc egyes szegmensei között. A felszínen elhelyezkedő hátizmok nagyok és nagy hatótávolságú elsődleges mozgást végeznek, mint pl előrehajlás, oldalra hajlás és forgás.

A hátfájás leggyakoribb okai

A hátfájás az egyik leggyakoribb ok, amiért az emberek orvoshoz fordulnak, és a rokkantság vezető oka világszerte. Ezt a kellemetlen állapotot okozhatja sérülés, helytelen mozgási sztereotípia, de súlyos egészségügyi problémák is.

A hátfájás eredete:

  • helytelen mozgási sztereotípiák (fekvés, ülés, járás)
  • hosszan tartó ülés, állás (gerinc terhelése)
  • gerincferdülés
  • sérülések, traumák
  • az ízületek és a lágy szövetek túlterhelése
  • csigolyák sérülése
  • csontritkulás
  • fizikai erőfeszítés
  • veleszületett ok
  • gyulladások
  • degeneratív betegségek
  • túlzott sporttevékenység
  • egyoldalú terhelés sporttevékenység közben (golf, tenisz stb.)
  • problémák a belső szervekkel a hasüregben vagy a kismedencében
  • onkológiai betegségek

Az orvos helyes diagnózisa elengedhetetlen a hátfájás helyes és biztonságos kezeléséhez.

Hogyan hat a Pilates torna a gerincünkre?

A mély törzs stabilizálók a medencét és a gerincet a megfelelő helyzetben tartják. A napi tevékenységek során gerincünk állandó igénybevételnek van kitéve, különösen a nyaki és ágyéki szegmensekben. A hátizmok folyamatosan dolgoznak, hogy megfelelő támaszt nyújtsanak gerincünknek.

A sérülések kockázata nagy erőfeszítés vagy helytelen mozgástechnika esetén a legnagyobb. A Pilates edzésmódszernek köszönhetően megtanulsz a test felépítésének megfelelően dolgozni izmaiddal, és ennek a tudatos és intelligens mozgásnak köszönhetően lépésről lépésre rugalmasabbá, egészségesebbé válsz.

Blog: Tudj meg többet a Pilátesz tornáról és a rendszeres edzés pozitív hatásairól

A pilates gyakorlatok jótékony hatással vannak egész szervezetünkre. Ha fájdalmat tapasztalsz a helytelen mozgásmintákból és a csigolyaközi porckorongok degenerációjából eredően, a Pilates gyakorlatok különösen hasznosak lehetnek. Ezenkívül a rendszeres gyakorlás  enyhítheti a helytelen testtartást, javíthatja a rugalmasságot és növelheti az izomerőt.

HALLOTTÁL MÁR A REFORMER PILATESRŐL? 

Dudás Alexandra Functional Reformer edzőt kérdeztük a Pialtes torna ezen formájának elveiről:

A Reformer a Pilatesnek egy olyan multifunkcionális eszköze, ahol különböző erősségű rugós ellenállást tudunk használni a gyakorlatok kivitelezésénél. A gerinc mobilizálásánál ez a fajta ellenálló erő lehetővé teszi a core izmok még hatékonyabb fejlesztését, ezáltal pedig a tartás javítását. A hát görbületeinek fokozott eltolódását mérsékelhetik a lapockazárások, mellkas nyitások, tolások és húzások, a lumbális szakasz korrekcióját pedig a medence megfelelő helyzetével, a csípőhorpasz nyújtásával és különböző rotációval kiegészített gyakorlatokkal érhetjük el.

VIDEÓ: REFORMER PILATES GYAKORLATOK A HELYES TESTTARTÁSÉRT

Összegyűjtöttünk nektek egy válogatást ingyenes online videókból, ahol hasznos tippeket találhattok az otthoni gyakorlásra:

ONLINE PILATES VIDEÓK A YOUTUBE-ON

Pilates gyakorlatok

Pilates gyakorlatok kezdőknek

 

Pilates gyakorlat az egészséges hátért

Pilates középhaladóknak

Pilates az egészséges hátért

 

 

 

Bővebben a Pilates módszerről.
Érdekel az egészséges hát téma? Tekintsd meg blogjainkat, videóinkat és termékeinket.

PILATES KELLÉKEK