Ashwagandha – Ismerd meg ezt a hatékony ájurvédikus gyógynövényt a stressz, a szorongás és a depresszió tüneteinek enyhítésére

 ASHWAGANDHA (Withania somnifera)

ashwaganda

Ez a csodanövény India, Pakisztán, Srí Lanka száraz vidékeiről és Afrika egyes részeiről származik, és már hosszú idők óta használják, különösen a hagyományos orvoslásban. Az emberek a gyökereket és a narancsvörös gyümölcsöket használják gyógyászati célokra. Ismerd meg közelebbről milyen hatásai vannak a növénynek a szervezetre, milyen pozitív hatásai vannak az egészségünkre, valamint milyen módon lehet fogyasztani.

Az ashwagandha, más néven indiai ginzeng vagy téli cseresznye, segíthet csökkenteni a stresszt és elősegíti a szervezet egyensúlyát. A gyógynövényt évezredek óta használják az ájurvédikus gyógyászatban, ahol Rasayannak tartják. Ez azt jelenti, hogy segít fenntartani a szellemi és fizikai fiatalságot.

Egyes kutatások alapján neuroprotektív és gyulladáscsökkentő hatása is lehet. Tekintettel arra, hogy a gyulladás számos betegség alapja, csökkentése segíti a szervezetet a kezelésben. Feldolgozásakor a gyógynövény különböző részeit - leveleket, magvakat vagy gyümölcsöket - porrá zúzva hasznosítják.

AZ ASHWAGANDHA EGÉSZSÉGÜGYI ELŐNYEI ÉS HATÁSAI

Ez az adaptogén gyógynövény különféle módokon segítheti a szervezetet.

* Az adaptogének olyan növények, amelyek támogatják a szervezet fiziológiás válaszát a stresszre, így jobb alvást és nagyobb kikapcsolódást biztosítanak.

  • Az indiai ginzeng előnyeit vizsgáló tanulmányok kimutatták, hogy támogatja az egészséges kortizolszint fenntartását. A kortizol stresszhormonként ismert, amely segít mobilizálni a szervezetet veszélyes helyzetekben. A mai stresszes időkben, tele pénzügyi nyomással és negatív hírekkel, rendszeresen aktiválódik a kortizol idegrendszerre ható stresszválasza. A stressz és más betegségek közötti kapcsolat miatt a lelki komfortérzet nagy hatással van a szervezet általános működésére.

  • Antioxidáns hatásának köszönhetően az Ashwagandha segít megvédeni az idegsejteket a szabad gyökök káros hatásától, amely hozzájárul az agy és a memória javításához.

    Különféle kutatások jelentős előrelépést jeleznek az ashwagandha hatásáról a feladatok teljesítésében. Hosszan tartó és rendszeres használat mellett, egy 50 felnőtt bevonásával végzett vizsgálat kimutatta, hogy támogatja a koncentrációt és az agyi aktivitást.

  • Az ashwagandha hatékonyan támogatja az egészséges alvást. A jó alvás fontos tényező az egészséges életmód fenntartásában.

  • A növény hatékony felhasználása az immunrendszer működésének erősítésében is megnyilvánul. Az erős immunitás segít más betegségek természetes leküzdésében. A stressz nyomása alatt az emberi szervezet nemcsak szellemileg, hanem fizikailag is legyengül. 

Röviden, az ashwagandha hosszú távon segít:

  • Csökkenteni a stresszhormonokat
  • Szorongás ellen

  • Támogatja az agyműködést és a memóriát

  • Javítja az alvás minőségét

  • Támogatja az immunrendszert

HOGYAN KELL ALKALMAZNI AZ ASHWAGANDHÁT?

Azzal, hogy egyre többen fordulnak a természetgyógyászat felé, az ashwagandha is egyre nagyobb népszerűségre tesz szert.

Az Ashwaganda adagolása a javítani kívánt állapottól és a termékben lévő növényi kivonat tartalmától függ. Különféle tanulmányok azt mutatják, hogy a napi 250-600 mg-os adag kimutatható stresszcsökkentő hatással bír.

Akár kapszulákat, akár port, akár folyékony kivonatot próbálsz ki, a legjobb, ha előbb konzultálsz kezelőorvosoddal, vagy kövesd a csomagoláson feltüntetett ajánlott adagolást.

Az ashwagandha kölcsönhatásba léphet más gyógyszerekkel, ezért beszélj kezelőorvosoddal, mielőtt hozzáadnád az étrendedhez. Terhesség és szoptatás esetén is orvosi konzultáció szükséges. Allergiás reakciók is előfordulhatnak. A csomagoláson feltüntetett mennyiséget meghaladó nagy adagok fogyasztása esetén gyomorpanasz léphet fel.

MIKOR AJÁNLOTT SZEDNI AZ ASHWAGANDÁT?

Reggeli használat

Szedheted az ashwagandhát étrendkiegészítők és vitaminok rendszeres használata mellett reggel, hogy pozitív hatással legyen az általános egészségi állapotra és a szervezet működésére.

Mivel a táplálékkiegészítő éhgyomorra történő bevétele egyes embereknél enyhe gyomorpanaszokat okozhat, ajánlott inkább reggeli után szedni.

Esti használat

Ha szeretnéd javítani az alvás minőségét, használd az ashwagandhát este, hogy segítsen relaxálni. Azok számára, akik gyomorpanaszokat tapasztalnak, miközben éhgyomorra eszik ashwagandhát, az esti használat jobb választás lehet.

info


Bővebben a témáról: AJURVEDA

 

NÉZD MEG ASHWAGANDA AJÁNLATUNKAT

Kérjük, jelentkezzen be újra

Sajnáljuk, de a CSRF token valószínűleg lejárt. A legmagasabb szintű biztonság fenntartása érdekében kérjük, jelentkezzen be újra. Megértését köszönjük.

Köszönjük a megértést.

Bejelentkezés