Hát- és lábfájdalmak enyhítése akupresszúrás párna segítségével

AKUPRESSZÚRA, AKUPUNKTÚRA ÉS AZ AKUPRESSZÚRÁS PÁRNA 

akupresszúrás betét hátul

Hallottál már akupresszúrás masszázsról? Az akupresszúrás masszázs technika, amely a hagyományos kínai orvoslásból (TCM) származik, nagyon népszerű és elterjedt technika az energiaáramlás felszabadítására, valamint a különböző fájdalmak enyhítésére. Ennek köszönhetően számos egészségügyi probléma hatékonyan kezelhető. Az akupresszúrás szőnyegek teljesen más kialakításúak, mint a jógából már jól ismert szőnyegek, vagy edzőszőnyegek. Bár első ránézésre nem biztos, hogy egy kényelmes párna benyomását kelti (kissé ijesztőnek, fájdalmasnak, kényelmetlennek tűnhet), hatását mindenki értékelni fogja, aki különféle fájdalmaktól szenved.

Az akupresszúrás szőnyeget számos kis műanyag hegy borítja, amelyek a láb és az egész test akupresszúrás pontjaira gyakorolt nyomás elvén működnek. A szőnyeg felszabadítja a blokkolt energiaáramlást az egész testben. Első pillantásra a szőnyeg kissé ijesztő kiemelkedései valóban egyszerre érinthetik az emberi test több akupunktúrás pontját (meridiánját). Ily módon az energia áramlásának elzáródásainak eltávolítása után fokozatosan enyhül a kellemetlen fájdalom és a kellemes kikapcsolódás.

Az akupresszúrás párnák eredetét elsősorban a kínai akupunktúra elve ihlette. Ám míg az akupunktúra konkrét pontokra összpontosít, az akupresszúra odafigyel arra, hogy egyszerre nagyobb számú akupresszúrás ponton fejtse ki jótékony hatását. A kínai akupunktúrával ellentétben az akupresszúrás párnák egy módosított, kevésbé intenzív változatot képviselnek, amelyet otthon rutinszerűen lehet alkalmazni. Az akupresszúrás szőnyegek alkalmasak a következőkre:

  • feszültség, stressz és szorongás oldása
  • fej- és nyaki fájdalom ellen
  • hátfájás enyhítése
  • merev izmok ellazítása
  • fejfájás ellen
  • emésztési zavarok ellen
  • ízületi fájdalomak esetén
  • keringési problémákkor
  • álmatlanság és fáradtság kezelésére

MASSZÁZS SZŐNYEG, SÜN, TŰBORÍTÁSÚ SZŐNYEG, SHAKTI VAGY IPLIKÁTOR

Felkeltette érdeklődésedet az otthoni akupresszúrás masszázs? Ezen elnevezések alatt találhatunk jó pár népszerű eszközt, amelyre az idősebb generációk is emlékeznek. Sokan ezt a masszázs segédeszközt csak lábmasszázsra használták. Azonban a nagy előnye, hogy ez az eszköz a test bármely részén használható, akár az említett talpon (reflexmasszázs), háton, vagy akár a fejünk alá is helyezhetjük Teljesen rajtunk múlik, hogy melyik alternatívát választjuk, a masszázs szőnyegek pozitív hatását egész testünk meghálálja majd. Ennek elegendhetetlen feltétele viszont az, hogy a szőnyeg használata a lehető legkényelmesebb legyen.

Mi az az ideális időtartam a szőnyeg használatára, ami valóban jótékony hatást mutat testünkre? Az ajánlott szőnyegen töltött idő körülbelül tíz-húsz perc. Ha teljesen újonc vagy az akupresszúrás segédeszköz használatában, akkor rövidebb idővel ajánlott kezdeni, és fokozatosan növeld az időtartamot. Fontos a fokozatosság, mert nem lesz rögtön kényelmes a szőnyeg használata. Bár a szőnyeg hegyei eleinte kellemetlennek tűnhetnek, pár perc múlva érezni fogod a különbséget, és saját tapasztalataid alapján fokozatosan érezni fogod a fájdalom enyhülését.

A szőnyeg használata során ügyelni kell a rendszeres légzésre. Használatakor nagyszerű lehetőséged van a tudatos kikapcsolódás elmélyítésének gyakorlására, amely szintén segít feloldani a kellemetlen fájdalmat és a különböző problémákat. A tapasztaltabbak  egyesíthetik az akupresszúrás szőnyegen töltött békés perceket néhány perc meditációval.

minden jóga kellék